PROJECTE PRACTICUM II

EL PERIODE DE PRACTIQUES PRACTICUM II, EL FARE TAMBÉ A LA SECCIÓ DE SEGUIMENT ESCOLAR DE LA FUNDACIÓ SINDROME DE DOWN.

EL PROJECTE ES CREAR UNA BATERIA DE MATERIALS PER TREBALLAR LA PRE-ESCRIPTURA AMB ELS NENS DELS TALLER D'HABILITATS COGNITIVES.

EL PROJECTE JA HA ESTAT PRESENTAT AL TUTOR I ESTIC PENDENT DE CONCRETAR UNA REUNIÓ PER ANAR-LO MATERIALITZANT.




PER TAL DE TREBALLAR LA LECTO-ESCRIPTURA, CAL PRIMER TREBALLAR LA PRE-ESCRIPTURA I PER AIXÓ M'HE DOCUMENTAT AMB DOS LLIBRES DE LA FUNDACIÓ SINDROME DE DOWN QUE M'HAN SEMBLAT INTERESSANTS.

AQUI TENIU LA PART TEORICA I UNA MICA L'ESQUEMA DEL TIPUS DE PROGRAMES QUE PENSO FER SERVIR   PER ALS NENS DE 3, 4, I DONADA LA DISCAPACITAT INTEL.LECTUAL POTSER TAMBE DE 5 I 6. QUE SÓN ELS NENS DELS TALLERS D'HABILITATS COGNITIVES



REFERENCIA BIBLIOGRAFICA:

JUEGOS PREVIOS A LA LECTO-ESCRITURA
AUTORA: Marian Baqués
Editorial ceac
EXERCICIS DE LOGICA:
Els sentits li aporten informació que l’infant les abstreu, descodifica i generalitza. El
pensament es forma de moltes series directes que es arriben de l’exterior, es un procés
analitic-sintetic que permet a la ment la seva funció més exclusivament humana que es el
raonament.
Llenguatge i pensament van íntimament lligats
El nen de educació infantil es troba a l’estadi de la intel·ligència intuïtiva: la seva lògica es la
intuïció .
Amb l’aprenentatge podem crear noves connexions. Per tant una de les missions prèvies a la
lectura i l’escriptura es exercitar els mecanismes del cervell en les relacions entre el llenguatge
i el pensament i entre la percepció i el llenguatge. Ajudar al cervell a que vagi resolent
problemes i interrogants, ajudant-lo a capacitar-se per la classificació, la seriació, la analogia,
per els aparellaments, per les gradacions, per les quantificacions... per tal que pugui respondre
amb rapidesa i seguretat.
JOCS POSSIBLES:
SERIES, QUIN FALTA????
QUINS SON IGUALS
QUIN ES EL SEU FILLET
QUIN ES DIFERENT
QUIN NO ES DE LA MATEIXA FAMILIA
JOCS AMB FIGURES GEOMETRIQUES BASIQUES
CONCEPTE GRAN MITJA PETIT . ORGANITZAR
SEMBLANÇES I DIFERENCIES
QUE LI FALTA???? UNA CARA QUE ELS HI FALTI UN ULL, LA BOCA, EL NAS...
Després amb el power point surt bé si saben que falta
QUE NECESSITA si plou un paraigua, per menjar una cullera....
UNIR UN TRENCACLOSQUES DE 4 PECES
EN FALTA UN TROS, un pallasso que li falta una cama un braç, que li falta....
DIBUIXOS QUE ELS HI FALTA EL CAP QUIN ES ANIMALS
QUIN TEMPS FA????
QUE MENJA????
QUINS SÓN PETITS
QUIN SON GRANS
EXERCICIS DE COODINACIÓ MA-ULL; SEGUEIX EL CAMI (falta saber com es fa)
ORGANITZAR SEQUENCIES DE TRES ELEMENTS
UNA PLANTA COM NEIX, CAUSA EFECTE, PLANTA PETITA, PLOU, PLANTA GRAN
SEGUIR SENEFES
MIJTANS DE TRANSPORT
PICAR SILABES
REFERENCIA BIBLIOGRAFICA:
LA PREVENCION DE DIFICULTADES EN EL APRENDIZAJE DE LA

LECTO-ESCRITURA
metodo “MAPAL”
AUTOR: JAIME M. JIMENEZ licenciado en pedagogia y director del gavinete de reeduccion
DISAHC (Elche)
Editorial: CEPE, CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN PREESCOLAR Y ESPECIAL general Pardiñas, 95-
28006 MADRID
Par que el nen aprengui a parlar, a caminar a llegir...cal que hagi assolit un estadi maduratiu
determinat, es a dir una maduració que ve determinada per la herència biològica i les
condicions ambientals a la que esta sotmès.
Cal tenir en compte factors fisiològics: visió, audició, motricitat
Factors intel·lectuals. Edat mental, vocabulari
Factors ambientals. Ambient familiar, cultural, el problema del idioma
Factors emocionals
Es difícil establir quan s’ha de començar a llegir, però tal i com diu Doman el millor moment
per començar a aprendre a llegir es als dos anys sobretot amb nens amb lesions cerebrals. O
com diu Cohen, als 6 anys ja es massa tard per començar a llegir , ja que per aquesta autora
el aprenentatge primerenc de la lectura es una de les maneres de compensar les desigualtats
inicials en matèria de llenguatge al mateix temps que afavoreix el desenvolupament
intel·lectual escolar i social.
Per contra països molt desenvolupats com Suècia, Finlàndia.. es comença l’aprenentatge de la
lecto-escriptura quan els nens tenen 7 anys.
Prèviament al estudi dels grafemes s’ha d’entrenar la oïda en el reconeixement i discriminació
de sorolls que formen part de món de les seves percepcions, ja que la lectura té dos
components la identificació dels fonemes i dels sons que integren el llenguatge.
TIPUS DE MATERIALS QUE ES PODRIEN FER:
QUE HAS SENTIT
SEQUECIES SONORES, UNA PORTA, UNA CLAU QUE OBRA ,UNA PORTA OBERTA
UN COTXE, EL SOROLL D’UN COTXE, EL COTXE MARXA
TREVALL DE LA INTENSITAT: SONS FLUIXOS I FORTS
TO. LA VEU D’UN HOME I UNA DONA, UN COP A UN GOT I UNA TAULA...
TIMBRE. QUIN INTRUMENT SONA CORDA O VENT, TAMBO O TRIANGLE
DURACIÓ. SOROLLS LLARGS I CURTS,
RITME. COPS DIFERENTS
SERIES PER DISCRIMINAR:
Davant-darrera
Fora-dintre
Aprop-lluny
Al centre a un costat
Discriminació de lletres o pregrafemes girats
TREBALL DE L’ESQUEMA CORPORAL
EXERCICIS DE DISCRIMINACIÓ VISUAL
RECONEIXEMENT DE FIGURES GEOMETRIQUES EN OBJECTES QUOTIDIANS
JOC DE FER FRASES AMB DIBUIXOS ....LA VACA MENJA....

No hay comentarios:

Publicar un comentario