SESSIONS DE PRÀCTIQUES

dimecres 12 de setembre
VAIG COMENÇAR LES PRÀCTIQUE AL SETEMBRE, AL MATEIX MOMENT QUE EL CURS ESCOLAR.

LES PRIMERES SESSIONS VAN SER DE FORMACIÓ PERSONAL, EM VAN RECOMANAR UNS LLIBRES I JO ELS VAIG LLEGIR I FER UNA RESENYA PER TAL DE FAMILIARITZAR-ME AMB LA SINDROME DE DOWN

"EDUCACIÓ DE LES PERSONES AMB SÍNDROME DE DOWN" Sue Bucley, Gullim Bird, Sandy Alton i Cecilie Mackimon.

es tracta de 5 petits llibrets, molt gràfics i interessants. ( a l'apartat de descripció del procès està previst parlar de la bibliografia, i ja us farè un resum i una opìniò més extensa)

dimecres 19 de setembre

He estat a la biblioteca treballant la bibliografia previa, per tal de familiaritzar-me amb el Sindrome de Down


dimecres 26 de setembre

A LA TERCERA SESSIÓ ES VA PRODUIR UN FET, QUE VA PROVOCAR QUE ENTRES A LES SESSIONS QUE REALITZA LA TERAPEUTA.
HI HAVIA UNA NENA, LA INGRID, QUE , PLORAVA MOLT, I S'AGAFAVA A LES CAMES DE LA MAMA ....(aquest fet no em semblava gents estrany a l'escola hi ha nens de 3 i 4 anys que ploren fins ben entrat el trimestre), LA MARE ESTAVA ENGOIXADA, I EL DIRECTOR VA CONSIDERAR QUE AMB LA MEVA EXPERIÈNCIA DE MESTRA PODRIA AJUDAR A LA ADAPTACIÓ I AL BON FUNCIONAMNT DE LA SESSIÓ DE TREBALL COGNITIU, I EM VA DEMANAR SI PODIA ANAR CADA DIMECRES A L'AULA. (vaig estar molt contenta perque va ser la manera de participar totalment)
.

dimecres 3 d'octubre.

Continuo anant a buscar la Ingrid, que li costa però entra, i participa  a la sessió. Esta molt neguitosa, fins al punt que se li escapa el pipi, i busca sempre el punt de referencia que soc jo, o sigui que no esta relaxada.
 Observo que els pares viuen aquesta situacio de que plora per anar al centre amb amgoixa, i l'acompanye a més els avis, amb la promesa de que sino plora li portaran un berenar amb xocolata que li agrada molt.


dimecres 10 d'octubre

Ja estic el.laborant el material sobre la castanyada, anirà sobre le conte de la castanyada, i de numeració seguint les pautes marcades pel tutorlmés  al principi de les pràctiques ja que interessava fer activitats que a on es treballessin les matematiques i la lectoescriptura

Continuo entrant a la sessió i estic aprenent molt. La terapeuta em dona fa sentir comoda i puc veure com es desenvolupa les sessions i puc coneixer la manera de fe dels nens amb sindrome de down,que tot i fer 19 anys de mestra, no he tingut mai un alumne amb aquestes caracteristiques.

dimecres 17 d'octubre

 Estructura del taller,d' avui
1)     Presentació del protagonista de la sessió( nina): 5 ‘
2)     Joc tangible: 25’
3)     Joc  interactiu (ordinador) Activitat conjunta : 30’
Elns nens venen contents i segueixen amb atenció, tot i que el grup I (els més petits) es cansen i prefereixen el joc tangible al interactiu. Sovint es posen nervioso clicant la pantalla i es percep un cert cansament, i dificultat alhora de respectar el torn.


dimecres 24 d'octubre

LA TERAPEUTA ESTA ENCANTADA, LA NENA, LA INGRID BÉ MOLT CONTENTA I M'ESPERA QUE LA PORTI A L'AULA,I JO APRENC MOLT O SIGUI QUE PERFECTE.

dimecres 31 d'octubre

 CASTANYADA sessió preparada i dirigida per mi, amb un material propi creat per la ocasió (veure materials TIC elaborats, i fotos de l'activitat i video)

QUAN VA SER LA CASTANYADA EN VAN DEMANAR QUE PREPARES UN MATERIAL AMB ORDINADOR SOBRE LA CASTANYADA. per els nens de 3 i 4 anys del taller "Habilitats cognitives"
EL VAIG PREPARAR I VAIG FER TOTA LA SESSIÓ JO. VA ANAR MOLT BÉ
PRIMER VAREM TOCAR, OLORAR, SOSPESAR,TASTAR... fruits de la tardor, que els vaig portar amb una cistella d'anar a buscar bolets, com la de la castanyera, que també els hi va fer molta gràcia.
DESPRÉS VAREM VEURE I TREBALLAR EL MATERIAL AMB L'ORDINADOR
I FINALMENT VAN VEURE LA REPRESENTACIÓ AMB POWER POINT DE LA CANÇO " quan ve el temps de cullir castanyes..." i vàrem ballar al dansa.
els hi va sembla que estava molt bé i també ho vàrem fer a la sessió seguent amb nens de 5 i 6 anys)El resultat va ser que en van treure més partit.



dimecres 7 de novembre

Principalment s’ha realitzat  joc tangible, amb diversos materials.
Desprès s’ha explicat un conte " els tres porquets" i posteriorment s’ha presentat l’ordinador on s’ha posat el mateix conte i els nens s’han quedat molt impressionats…
Per últim s’ha acabat amb unes activitats d’ordinador tàctils de familiarització, és a dir, d’acció-resposta, els nens toquen la pantalla i passa alguna cosa.  Això sembla que els hi agradat molt!

La Ingrid mostrava estar molt integrada en el conte, li feia molta por el llop i s'amagava darrera la taula de la professora, i bufava quan el llop feia caure les cases, animava a correr als porquets...


dimecres 14 de novembre.
             Va ser el dia de la vaga general, al centre estava obert, i havia força gent treballant, però la terapeuta que el taller d'habilitats cognitives no va poder anar-hi per el tema dels transports, i tampoc hi ha anar cap dels alumnes del taller.
              Jo vaig aprofitar el temps per estar a la biblioteca del centre,  i assessorada per la bibliotecaria vaig posar fil a l'agulla al projecte de PRACTICUM II (veure l'apartat de practicum II), es a dir vaig consultar dos llibres molt interessants, que em va permetre fer un llistat de activitats que penso, si el tutor de pràctiques li sembla bé, fer amb l'ordinador d'activitats de pre-escriptura per portar a terme al taller d'habilitats cognitives. Em va anar molt bé perque tots els llibres que he consultat són de la bibliotec del centre i tenen la norma de no deixar-los treure i comla  que no esta permès reproduir-los, he de dedicar hores a consulta bilbiografica al centre.

dimecres 21 de novembre

Continuo observant les sessions del taller i durant les darreres setmanes, observo que alguns nens segueixen amb dificultat i poc interès allò que se’ls propossa, preferint el joc tangible, en tot moment i mostrant-se cansats cap al final de la sessió.

Per això,  la terapeuta del grup m'ha proposat que el meu nou treball el meu disseny d’activitat giri entorn dels seus interessos amb aprenenetatges que parteixin de la seva realitat mé cotidiana. Així, hem quedat de parlar   amb les famílies, per tal de demanar-los'hi fotos de la familia per fer un programa que vegin la imatge del seu pare i la paraula papa, la seva mare i la paraula mama... i així amb tot els de la familia .

dimecres 28 de novembre

Sembla que a les mares els costa enviar le fotografies per poder fer el treball pactat, per tant es pensa en que prepari un material per treballar el Nadal. Mans a l'obra, em posarè a treballar.

La Ingrid, ja entra amb mi molt contenta i no te problemes d'esfinters. La mare esta més tranquil.la perque hi donava moltes voltes perque li podia  passar  ja que a l'escola mai a plorat.



dimecres, 5 de desembre

Aquestes ultimes sessions hem passat de la pantalla digital a un ordinador de sobretaula, perque es nou i sembla que pot funcionar millor en quant a maquinaria, però ens esta costant perque els nens estan acostumats a toca la pantalla i que reaccioni.

Ho seguirem treballant, la veritat es que jo penso que el que es molt important en els nens amb discapacitat es preparar-los "per la vida",es a dir proporcionar-los eines per poder afrontar el món, i si saben menys matematiques, o llengua que hi farem. la veritat es que a totes els cases i a l'escola i quan siguin més grans a un hipotetic treball hi trobaran el ratolí i no una pantalla tàctil, a més la seva discapacitat no els impedeix motriument fer-lo funcionar,  potser els costarà mes coodirar ma-ull, tenen les mans menys àgils... però amb més entrenament, o sigui pràctica ho aconseguiran.

dimecres, 12 de desembre

La terapeuta estava malalta i el director del servei no podia fer-ho per tant es va anular la sessió.







No hay comentarios:

Publicar un comentario